Maak gebruik van je netwerk

’t Is de evidentie zelve, maar misschien daarom durven we het wel eens te vergeten..

Een Week van de Amateurkunsten-activiteit maak je niet alleen. De groep van meedenkers en doeners, de vrijwilligers, medewerkers achter de schermen, de artiesten met elk hun eigen vriendenkring…allen kunnen ze meehelpen om jouw activiteit mee bekend te maken en doelpubliek aan te trekken.

Een korte opsomming uit een lange lijst mogelijkheden:

  • geef de leden van een deelnemende vereniging een poster mee om voor hun raam te hangen
     
  • heb je collega’s die lid zijn van een dansvereniging, fotoclub…vraag hen om in hun vereniging promotie te maken voor jullie evenement
     
  • tag je medewerkers en/of deelnemers in je facebookberichten en spoor hen aan om je berichten te delen
     
  • maak een evenement aan op facebook en nodig al je vrienden uit
     
  • pas afgestudeerden kiezen er vaak voor om stage te lopen en zo een eerste werkervaring op te doen. Vind je zo iemand die de communicatie van je evenement mee wil trekken? Ongetwijfeld kan die persoon via zijn/haar persoonlijke vriendenkring jouw evenement bij heel wat andere mensen onder de aandacht brengen
     
  • mond-aan-mondreclame blijft dé beste reclame: spreek mensen gericht aan, vraag hen of ze de Week van de Amateurkunsten kennen, of ze zelf bezig zijn met een creatieve activiteit…

centrum voor beeldexpressie creatief schrijven danspunt koor en stem kunstwerkt muziekmozaiek opendoek poppunt vlamo